Thursday, February 17, 2011

Kalau dah biasa jadi penulis blog. dan kemudian menjadi pembaca senyap (silent reader)

Salam kepada kaum muslimin dan muslimat. Aku ber-blog dari hujung tahun 2008. tapi jangalah korang tanya
'eh sape sarahunny, tak kenal pun' memang korang tak kenal aku puna ku tau. aku tak sefemes mereka2 yang mewujudkan blog seantara tahun aku tu macam cik epal, dangobunny. aku tak pelik akan fenomena ini
atas kekurangan aku menghurai ayat, memang orang cakap ayat aku macam keling. al maklumlah jiran2 aku tiap2 malamaku nak tidur je diorang balik keje train aku bahasa mereka. kecik2 dulu dengar story-telling emak,
cerita nabi antaranya cerita isteri nabi ismail SARAH(nama aku tu) dan HAJAR. sekarang bedtime story aku adalah kelas bahasa. jadi maybe ayat aku akan sedikit berbelit dan well.. panjang macam sekarang ni..SPM dulu pon BM aku failed.
credit sini


sebab kedua kenapa aku tak femes adalah. Memang aku takde aura. asal aura je aku teringat mawi. aura je mawi. mungkin masa AF mawi
dulu sume orang dok cakap aura mawi..mawi ada aura.. blurp blabla. fhew. (tiup rambut pandang atas). masa sekolah rendah dulu, aku lah kanak2 berbotol-air kan telefon bimbit, berikat tocang kelapa dua dia atas kepala kiri dan kanan yang takde abang dan kakak angkat even aku dah buat muka paling tercomel takde sape nak amek aku jadi adik angkat. sadis bukan?



isu2 yang aku nak highlight berkenaan BLOG.

1.BLOGGER JAHAT
kalau golongan umur 40 keatas macam tu. bila kes kat buletin utama dok cakap blogger ni fitnah ke apa ke.
terus depa cop HA! BLOGGER JAHAT. JANGAN JADI BLOGGER. SATNI KENA TANGKAP.
tudiaaaaa. boleh ke macam tu. aku rasa diorang tak start baca Hanis Zalikha, Irine Nadia, Fatin Liyana (perasan tak kebanyaakkan nama ada 'A' kat hujung melahirkan orang cantik2?) lagi kot
satni melekap rasa nak buat bini pulak terus cakap blogger tak jahat.


2. BLOG NI JUAL PRIVATE LIFE.
aku akui lah aku dulu banyak jugak mengahdu privasi aku..yelah aku dilahirkan dengan hormon yang merembes sebum banyak cakap. kalau aku tak dapat cakap aku menulis. janji perkataan dari hati keluar.kadang2 aku nak jugak tulis pasal politik. tapi ilmu aku dalam politik sangatlah tipis. nak jugak aku tulis pasal fashion tapi malu. ceceh.pasal make up.. tidak sekali satni habis muka sape aku nak conteng. conteng muka sendiri, muka tak cantik. nak cerita pasal perangai orang..nanti ini terasa itu terasa. tak syok pulak. sebab tu aku cerita pasal life aku sendirii..takde siapa nak marah. tapi orang kata JUAL PRIVASI SENDIRI. pada aku.. depends, ada orang suka. ada orang tak suka. apa2 pun menulis ni ada limit dia.

apa perasaan dah selalu tekan "dashboard>new post>post. tiba2 dah tak buat?
FUUUUUH. jangan dikau tanya apa perasaan daku.
1.happy = sebab dah takde hater. stalker
2.rimas = sebab tak tau nak bcakap/share/olah kat mana.. stakat facebook status, mana cukup beb!
3.rindu = even blog aku ni takde orang kisah pon aku rindu.. aku pon tak tau aku rindu apa sebenanya
4.bosan = bosan wooo.. kalau bosan tak boleh harapkan youtube saja untuk meneman menyayi


kadang2 bila dah tak buat blog. aku baca blog orang. barulah tangan aku rajin sikit nak mengomen. tapi memang aku tak harapkan dia berbuat sama pada aku lah sebab aku dah delete blog masa tu. HAHAHA. k tak lawak kan. tapi nak letak HAHAHA jugak. bila aku jadi pemerhati. tapi relax jugak sebenarnya. ceceh.


aku perasan SEKARANG, BLOG ADALAH SATU TREND..selain daripada trend semua orang nak ada facebook kan. lagi2 untuk remaja2 ada yang menjadikan blog mereka macam myspace..ada glitter2.tulisan terbang2.., ada yang jadikan blog tempat maki hamun(yang ni aku tak galakkan), tempat cari makwe pakwe.
HAAAAA. tapi tulah, aku rasa Malaysia ni suka trend. ikut betul. biar je orang luar buat je pape internet application. FACEBOOK, TWITTER, FORMSPRING. sume ada.
lepas tu gatai kat formspring nak buat SPAM>SEND TO ALL. setakat nak tanya

"kelawar ke beruang"
"asam ke icecream"

what the.



kalau tanya kanak2 yang tengok sinchan tu, depa pun meluat nak jawab taw. come on..jangan gedik sangat untuk dapatkan attention manusia2. yelah, aku mengaku aku gedik jugak dulu sekarang slow sikit. tapi belum penah la aku spam ke tanya 'oren ke kuning' kat formspring orang. buat menyemak saja.

KENAPA TIBA2 BUAT BLOG BALIK?
apesal? tak boleh?

10 comments:

gabanMorka said...

gaban morka

ada 'A' di hujung..

msti aku ni cantik orngnya

haha

sarahunny said...

ye. anda mesti cantik. dan menjadi rebutan para datuk2. :) hehaha

~shasha abdullah~ said...

yeahhhh aku rindu ko melalut la sarah...
bulat mate aku tengok ko menulis balik....peeewiiittt cayalah.kipidap.

sarahunny said...

yo kawan jauh! :) aku sajalah kan.. gatal tangan pulak tibe2

~shasha abdullah~ said...

takpe.aku pun leh lepaskan gatal blogwalking kat kau...

~shasha abdullah~ said...

jaoh ler sgt...rerajin blogwlak ke tmpt ak ye.kutuk la ape yang patut.

sugar2 kapas strawberry said...

hoyeah.sara sudah kembali!

sarahunny said...

@sha:haha aku suka kutuk. lagi2 ada kena mgena dgn kau. hahahahhahaha. tp thanks mengalu kedatangan aku. ceceh.

@dalynn: :) hey sayang

syakey said...

sarahunny punya blog ni, ms 2008 dulu mmg dh follow dh. mmg prasan dulu slalu update pasal life tp skrg more tu isu isu smasa sket,pendapat mcm tu la.

tp itu la, skrg ramai gilerr ada blog. haih. yg kes follow mengfollow tu yg malehh tu. blog tak best mane tp follower gila banyak. komen kt post sketol dua ja.

leceh. nk idop aman dgn blog pn susah. huhu

sarahunny said...

hye dear! thanks sebab sedar dan sedar, eh mende ni. tapi yeah baca comment ni rasa terharu.

sebenanya my life bukan best pon nak share sgt. jd baik ckap pasal bnd2 alam. :D

oh ye. btl sume orang ada blog sampai annoying kdg2 tu. tp apa nk buat internet tiada kepunyaan sesiapa