Tuesday, March 29, 2011

Satu Ciri Suami Terindah

Saya ke perempuan paling cantik?
-Tak

Saya ke perempuan paling awak sayang?
-Bukan

Kalau kita jadi suami isteri yang sah, saya jadi tangga teratas awak ke selepas Allah dan Rasul?
-Tidak akan sayangku

Habis tu siapa perempuan paling cantik? yang paling awak sayang? dan yang tinggal kat tangga tertinggi selepas Allah dan Rasul yang awak sanjung sangat tu?
-Ibu saya.


(Tarik muka dan kemudian senyum)
Alhamdulillah..nanti kalau kita dikurnia anak lelaki, mesti saya dapat layanan tangga teratas, juara perempuan tercantik, dan perempuan paling disayangi anak lelaki saya kan?
-InsyaAllah


...............and the live happily ever after... (hee. mandai2 je aku ni.)

Korang2 yang takde kawen ke even dah kawen sekali pun jangan gatal2 nak belakangkan mak korang, takde dia takde korang taw. Kalau mak tak sayang korang, takdenya korang besau gabak and hidup selesa macam sekarang ni, dah lama mak kau picit kau bagi mati.

hari hari hari ibu. :)


5 comments:

nORmAL said...

memang indah dapat suami begitukan...

cik zira said...

sgt sgt suke sgn enrty awk hanny...

sarahunny said...

@normal: ye. hehe. malu cek

@cik zira: thank you lah zira. :)

Anonymous said...

itu klau mak ada lg...tp jgnlah plak ikut jek telunjuk mak sampaikn benda yg x betul pun ikut...sampai si isteri yg jd mangsa n makan hati...dah dewasa tu kenalah berfikir mcm org dewasa,xkn dah kawen pun nak duk bwh ketiak mak mcm budak2 yg masih menyusu lg...buek malu kaum jek... hehehe (sesape yg terasa pedas tu den mintak maaf la yor)
assalamualaikum (bg salam ala2 penyampai berita tv3)

-saiful jb-

sarahunny said...

@saiful: :) kan kita dah dipedengarkan, ikutlah arahan ibubapa mu selagi berlandaskan agama islam. kalau yg mcm budak2 sgt tu sape tgk pon geli kot.depends. dalam apa perkara pun kalau berlebihan jd tak indah bukan?