Wednesday, April 13, 2011

Kenapa datin-datin perlu terjojolkan rambut??

Terjojol, terbonjol, is there any better word? tapi you get what i mean bukan?
Sesuatu yang seperti, WOW..dari pandangan 200km nampak rambut keras tu dulu baru nampak muka.


Yea yea bukan aku nak cakap aku baik(ayat cliche) tapi betul lah ni aku tak cakap aku baik lah kan kadang2 aku pakai tudung pendek jugak bila mak paksa aku siram pokok bunga.

Tapi aku heran lah, kalau datin2 ni selunya dah dewasa, dah pandai fikir, oh mungkin lah dah pandai kan.
Yela yela bukan semua datin kan, ada je orang biasa yang terjojol kedepan pastu pakai pegi majlis apa2 pakai selendang, nak jugak tu terjojol keluar, spray dengan apetah lagi dah keras kelengkung aku tengok. Aku rasa kalau naik motor tak pakay pakai topi keledar dah. Pasti takkan cedera dengan rambut helmet terjojol!


Sebenarnya tujuan aku mentulis entry ni selain daripada menyuarakan kepersoalan di hati, tapi aku nak cakap sebenarnya makcik2 ni nampak lagi sweet bertudung. Kalau pelakon2 dalam tv tu aku suka depa pakai tudung walaupun kat luar aku penah terserempak dengan rambut karat mengerbang macam alleycat, atau maybe lebih lagi.

Aku taknak la cakap dah tua tak sedar diri, bukan tunggu tua je kena sedar diri. Kalau kau nak berubah tak perlu tunggu tua ke nak mati ke macam kau confirm kau mati bila. 
tapi lagi parak kalau dah tua pun tak berubah2, bukan apa sebab kita sesama islam sebab tu aku kesah, takde pulak aku nak marah mariah carey pakai bikini.
lagi satu pelik, laki depa tak tegoq ka? mungkin sebab sayang jadi tak kisahlah dosa mu dosa ku jua.

teeettttt. k takde gambar nanti aku kena ban. k bai.


p/s: Kita selalu Google dan dapat apa yang kita cari, tapi kau dapat tak tarikh kau mati?? bagi tau aku..yang pasti ianya semakin dekat.

p/s/s: ke tak boleh jadi datin kalau takde rambut camtu?

5 comments:

slypwalker said...

datuk2 x tgur datin2 mereka pasal rambut yang terbonjol 2 mungkin sbb mereka takut bini hehehe

sarahunny said...

so boleh la dosa mu dosa ku jua. ceceh

sakakarma said...

kadang2 orang perempuan bila dah tua mmg degil2....kiki

Kay Masingan said...

kalau pakai tudung, mana nampak set-set rambut yang mahal tu....

GEGAR LAGI

sarahunny said...

@sakakarma: haip! orang laki pon sama!

@kay masingan: haha barangkali kan? rugi lah pegi set.