Sunday, April 24, 2011

Tips Jaga Hati Awek Kau Orang

PEREMPUAN TIDAK SUKA....


#1
Kisam Silam Kau Dengan Ex Kau
Kalau si Dia sekarang bukan kekasih hati pertama kau, kalau girlfriend kau tak tanya apa2 pasal bekas girlfriend kau yang dulu, yang kau mesti belikan teddy bear bila dia merajuk. Makan kacang tepi tasik sama2 bila bosan.

Bila kau buat macam tu, walaupun girlfriend kau sekarang buat cool tak tunjuk riak sikit pun merajuk aku bet dia terus tak suka teddy bear dan anti terus makan kacang kat tepi tasik. (apa salah tasik?)



Perempuan tak suka benda sama yang kau dengan ex kau buat dulu, sama dengan apa yang kau dengan dia buat sekarang, mereka suka mencipta perkara yang kau dengan dia sahaja.
BUKAN ohh-aku-makan-icecream-bila-merajuk-dengan-kau-sama-dengan-ex-kau-dulu. BUKAN.




#2
Puji Orang Lain
Kalau kau keluar dengan dia, jangan lah tengok perempuan lain lebih daripada 2SAAT walaupun hot stuff itu memang menarik perhatian kau and yeah aku penah dengar daripada kawan lelaki aku sendiri "lelaki memang tetap akan tengok perempuan cantik even da dah kahwin" ye ye.
tapi jangan tengok lebih 2saat. kau ada pilihan 1.awek kau ajak balik awal. 2. cik awek off talifon 3hari 3 malam. 3.tengok perempuan hot lebih daripada 2SAAT.

Inikan pula puji kan? tiba2 kau cakap "lawaaaanyaaaa" apa perasaan kau kalau dia tengok Tom Cruise versi tinggi six pack dan dia cakap "hotttt nya"
tercabar tak derrr?

Sedemikan pun kalau dia tanya kau konon2 nak suruh kau honest kan "cantik tak girl yang nak bayar cake tu?"
kau cakap je "biasa jee.."
kalau kau jawab entahlah, selalunya si dia tak puas hati. baik kau jawab "biasa je" walaupun dalam hati kau "gila lawa pempuan ni!"
tapi simpan dalam hati masuk urine je lah. Aku tau kau lelaki memang suka tengok kami perempuan2 yang tercipta cantik. teheeee =.= nak buat macam mana kami kan makhluk special. Alhamdulillah. hik hik hik.



#3
Perbandingan
Kau jangan lah gatal2 nak buat perbandingan kalau taknak makan kasut. Macam kau kejut girlfriend kau bangun subuh, girlfriend kau jawab call sabil terlantar lagi
jangan la kau kata "kalau Liza dulu saya cakap bangun, berdiri dia dah buat dah"

Try test lah kalau berani.

Perempuan ni kadang2 mungkin mood dia baik hari ni, tapi esok belum tentu baik. Ini pulak kalau kau orang buat pasal kalau tak caya baca yang kat sini

#4
Kenangan Kau
Satu hari girlfriend kau cakap nak pergi cameron highland nak petik stoberi. Please bro, jangan cakap "tempat saya dengan orang pertama singgah kat hati saya"
Dude tu sakit dude..sakit wa cakap lu. Kalau aku, elok2 nak pegi petik stoberi, sanggup je aku beli stoberi kat super market yang dah lembik2 lepas kempunan.

jangan la kau gatal mulut share moment kau dengan ex kau kat dia;; yang kau dengan ex penah makan ice cream kat sini kat situ ke sana ke, perempuan tak suka. Dia boleh taknak pergi langsung itu tempat.


#5
Critic
Here is a tips. Kalau kau nak kritik girlfriend kau, in case kau tak suka sangat baju yang dia pakai hari tu.. kau jangan la cakap "awak nampak macam pokok bergerak"
sungguh pon kenyataan itu tak dapat disangkal lagi.. tapi aku rasa lebih baik kau mulakan dengan pujian
"eh.. hari ni awak ceria..comel..tapi saya lagi suka baju yang dua minggu lepas tu, yang ni bukan tak cantik, cantik..tapi nanti kita survey macam mana nak buat baju ni kena
match dengan apee ye nampak lagi cantik GF saya ni.."




kalau dia cakap "habis tu tak matchlah kan?"
cakap la "bukan tak match, saya rasa ada lagi yang betul2 match..cuma saya tak dapat fikirkan sekarang yelah saya kan lelaki, nanti kita cek kat google "-buat muka senyum jangan lupa.

sekurang2nya dia nak marah pon kau dah puji..dia nak merajuk pun ala merajuk coet2 tu mengada lah kan.

Perempuan ni selalu nya nak pakai lawa sebab nak kena puji, macam yang aku mention kat entry ni
kalau kau kutuk2 apa dia pakai dikhuatiri mungkin akan menyumbang muncung sedepa. Tapi yang tu jugak lah kau sayang kan.



so, guys just nak share saje. Sebab kadang2 lelaki tak sensitif benda2 macam ni, nampak simple..tapi kalau kau buat hari ni.even si dia diam je, hujung tahun katakan kau buat salah coet je
dia boleh ungkit semua ni taw. Sakit hang satni, Tapi ada jugak perempuan yang tercipta COOL&STEADY, dia relax je, tak gelabah pon. So beruntung lah kalau korang dapat type ni. So, good luck!

1 comment:

shaffique said...

cerita my super ex girlfriend tu best. ex-gf dia ganas gila. haha.


My latest entry : Jersey Terbaru Chelsea Musim 2011/2012