Sunday, June 19, 2011

kecil

Orang kata dunia internet ini meluas. Sepanjang aku belajar IT, Internet adalah tiada pemilik. eh macam mana nak cakap. Internet ni takde pemilik. haa. ok.

Walaupun internet ini meluas, tapi sebenarnya kecil dunia ni, kecil lagi dunia internet. kau faham?

macam ni, kau kenal Bibah, Bibah ni  rupanya sedara sepupu dengan Jenah yang kau kenal kat plkn dulu. Pastu Boyfriend si Jenah ni kawan sekolah rendah kau. ha macam tu.

tapi.. dunia internet lagi lah kecik, kau pusing2.. dia ni sebar2, TING. kau tahu jugak A ni tengah mengumpat kau, mengumpat kat tweeter, kat FB. ala biasalah tu menambah saham di akhirat. Bimbang terlalu banyak pahala kot. Yelah sekarang buat jahat tu perkara yang membanggakan katanya, menjual dara pun dia panggil menjaga maruah. tu aku tak berapa nak faham lah. Eh mungkin tidak menjual. tapi bagi secara free. itu lebih teruk. argh mana2 pon teruk.

tulah, dunia ni kecil. dunia internet lagilah kecil.

3 comments:

cik helena said...

baru tadi tahu satu bende,.

de sorang laki ne penah ngorat cikhel sebelum ne ngorat2...mcm2 lah dia buat.tp cikhel tanak..

tetibe kawan td cakap

"hel,ko kenal sepul?dia kata dia kenal ko.ko tau dia ngorat aku .dia kata ramai perempuan nak kat dia sebelum ne tp dia tanak lepas dia jumpe aku."

hahahahah!what a small world.dasar lelaki.ok de kene mengena tak??ngee

sugar2 kapas strawberry said...

suke lah post ni syg..hihihi.betul la ape yg char ckp..tgk2 eh kwn kau ke..ha mcm tulah

sarahunny said...

@cik hel: helo cik. lama tak borak. tehee. ha tulaaah dunia kecik gila kan. haha.

@dalynn: tula. jd jgn buat jahat. kantoi. hehe