Monday, June 11, 2012

Perasan mumtaz tapi tanpa shah jahan

Ada yang lain
Kadang aku rasa nak menegur
Tapi aku rasa tak mampu pun
Aku rindu
Gelak tawa yang engkau pernah cipta
Sumpah gelak tawa itu aku dapat dari engkau sorang saja
Kalau orang tengok perempuan ini ketawa dengan lawak kau
Sumpah diorang cakap aku perempuan tak senonoh gelak hodoh


Hati aku tak memilih kamu
Tak boleh
Aku sudah cuba
Sekalipun engkau sudah bikin aku ketawa
Semua tu jadi hambar setiap kali aku dipaksa
Aku memberontak

Dalam hati, bila rindukan kau kawan
Aku berdoa semoga kau bahagia dan selamat di sana
Aku rindu lawak bodoh, lawak kotor, lawak yang kadang-kadang aku sendiri nak tendang perut kau

Pernah aku gunakan imaginasi wanita aku membayangi kau menjadi suami aku
Mungkin aku puteri masa itu
Sebab aku tahu kau sayang aku

Pernah jugak aku gunakan imaginasi wanitaku membayangi aku isteri kau
Sampai bila aku nak tendang-tendang kau
Sampai bila aku nak marah-marah kau
Meski kau buat badak sebab sayang
Aku tak pasti aku boleh setia sebab hati aku tak ada
Aku taknak jadi isteri derhaka
Aku mahu ikhlas berbakti untuk orang yang aku sayang

Orang cakap aku egois
Orang cakap aku lebih meminta
Hello, aku tak pandang rupa
Aku tak pandang duit
Seorang perempuan kalau dapat lelaki macam kau
Sumpah perempuan itu sangat beruntung

Tapi hati aku takda

Aku hanya mampu rindu
Kenang gelak tawa lama
Apatah lagi jasa

Tapi tak boleh buat apa-apa
Kalau nanti aku layankan nafsu rinduku
Ianya jadi satu harapan

Maaf, dan terima kasih.
bila mumtaztiba2perasanhotdotcom






No comments: