Sunday, October 21, 2012

What type of friend are you?

First and foremost, i have no idea if this sounds emotional to you, just few craps that i have in mind, and i dont type in mode of anger.


Pernah dengar kan "friends with benefits"? kalau omputih kata..maksud dia lebih kepada berada di katil ehem2 dengan kawan anda, tapi takde perasaan. Tapi, untuk aku benefit tu sendiri bermaksud "faedah/kebaikan" yes aku nak cakap pasal tu.



Kita menjadi rapat dengan seseorang tak kira jantina kerana mungkin kita selesa, seronok, atau terpaksa berkawan dengan orang tu. DULU, Pada aku, selagi orang tu okay dengan aku, aku okay dengan dia, aku jenis orang yang susah nak ditch kawan..aku memang pesen cepat annoying dengan polan polan, tapi once aku dah rapat nak ditch orang ni orang tu, even dia pernah tikam belakang ke, pernah buat tahik ke, pernah panggil aku bitch ke, aku tak reti nak buang dia macam tu je, dalam erti kata lain move on. Ye, sikap aku yang macam ni menyebabkan aku diambil kesempatan, few of these kinda friends datang dan pergi dalam hidup aku, aku tak payah kejar ke, cari jauh sebab memang datang dan pergi. ahahahah (kesat air mata)




Pada aku, kau nak ambil kesempatan macam mana pun, be my guest..sebab aku diam tak bermakna aku bodoh, aku buat taktau tak bermakna aku lurus terima je whatever, tapi mungkin sama ada orang jenis ini dah tak bermakna untuk ubah hidup aku atau memang aku anggap kawan tepi jalan je. Mungkin orang nampak aku tak berubah layan si polan2 dengan baik, tapi hati aku siapa tahu. sounds hipokrit kan? 




Well, belambak kawan di luar sana yang sekadar boleh pegang title "kenalan" dalam hidup kau di mana dia tak layak pegang title "kawan" apetah lagi "sahabat". Kenalan is like kawan yang kau ada dalam facebook friendlist tapi kau tak kenal pun, even tak pernah bertegur sepertinya NOBODY CARES..kawan dan sahabat lebih ambil berat, perlukan satu sama lain, sentiasa. 




Biar aku bagitahu, aku tak perlukan kawan yang selalu atau hanya tahu bermain peek-a-boo, atau CAKK! BAA! yang datang hanya untuk bermain di waktu aku senang lenang, atau yang tahu merengek bila dia susah  nak pinjam duit. Pergi mati.



Kalau nak hangout dengan aku, reply sms aku, pick up call aku punya susahgilababun tiba-tiba kau merengek nak jumpa, and start rajin sms sebab nak sesuatu dari aku, pergi mati.



Jangan datang pada aku untuk buang selumbar di kaki kau, atau kemucuk di hujung seluar yang menghalang jalan kau, dan lepas tu kau sepak, dan pergi dongak bongkak tegak leher mendabik dada. Lupa diri

Aku tak mintak pun kau dewakan aku as kawan kau, tapi bila kau cari aku waktu susah kau, mintak maaf banyak-banyak. Aku tak mampu deal dengan orang begini lagi.

dasar manusia. kalau pada Allah pun boleh lupa, inikan sesama manusia.

under my umbrella eh eh eh eh eh




No comments: