Wednesday, February 20, 2013

How the bang hairdo turned to mammoth hairstyle.

Aku merupakan spesis yang cepat bosan, aku tak sukakan routine bla bla bla..sama jugak dengan halnya tentang rambut, aku tengok cermin haih bosannya rambut aku, macam loser. Pegi toilet lalu depan cermin "loser loser loser" pegi dapur lalu cepan cermin "ure boring!" macam cermin tu mengutuk ngutuk haku. Somehow macam rambut orang demam.

Emak selalu suruh aku potong rambut sebab aku spesis migraine, lalala. Jadi aku decide nak potong rambut style yang dah lama aku tinggalkan.




Oleh sebab aku perasan comel kecik kecik dulu, aku fikir aku sekarang pun comel kononnya, aku teringin lah nak buat rambut macam ni walaupun bantai kena gelak dengan mak dan akak aku, diorang kata "wei hang tu bukan budak budak lagi nak buat rambut macam tu" but... Anne Hathaway buat kot. (pftt)


Namun begitu, budak perasan berlutut hitam yang tak sabar berpenampilan baru ini memutuskan untuk memotong sendiri, dahla amatur berharapkan si cermin, tulang 4 kerat, dan mata yang tak berapa nak celik atas sebab sepet.


*Depan cermin*

Potong sikit-sikit.

Potong lagi..
Sikat

Ok dah nampak dah comel sikit

Eh my face suits bang hairdo lahh!
Ok berkeyakinan lagi nak teruskan guntingan

Potong
Tutut mata, rambut masuk, Alamak
Lagi

Samakan, bukak mata sebelah
Eh tebalnya belah atas ni
Potong lagi

Trim trim
TRIMMM


dan hasilnya...
It's cute for a mammoth or cartoon character, but not for human....

obviously.

Now cermin jerit "U TO THE G TO THE L TO THE Y."
Keluar toilet, malu malu.

4 comments:

An Fanisha said...

ko mse kecik ke 2?? alaaa tomeiii2.. tp cm beza sket tang mata tu,,hehehe

Hijab Valley said...

Salam sister.. jemputlah berkunjung ke blog Hijab Valley. Banyak tudung dan shawl2 yang menarik dari HV collection.Jangan lupa follow juga ye.. =)

Terima kasih
http://hijab-valley.blogspot.com

Norhidayah MI said...

Comel comel...tergelak akak bace..haha

sarahunny said...

@kinah: haah kenapa mataku?

@hijab valley: thanks! :)

@kak dayah: thank u for dropping by akak hehe! ;)